Hoppspecialen på O`boy

Hej! blev en ganska så sen uppdatering från mig nu men jag hoppas att det går bra endå! ;)
Jag åkte ju iväg på hoppspecialen tillsammans med Elin och Mathilda och vi fick som sagt hoppa en ganska så krånglig bana på lägre höjd. Vi skulle göra en massa volter osv.. Gick ganska så bra endå att rida O`boy och han skötte sig bra men han blir lite pigg ibland. Denna övning var ju till för att få hästen att lyda och O`boy har väldigt dåligt tålamod har jag märkt..;)
Är endå ganska så nöjd med hopp passet och kommer att sakna att få rida honom nu, jag tränar ju Pumba på fredagarna igentligen men det kommer flera gånger då jag kommer att få hoppa O`boy ;)
 
- En dag ska min fina kille också följa med på hoppträningar♥
 

Zeke

Red Zeke idag på hoppspecialen och det gick väl helt okej. Vi skulle rida en bana i trav där det var snäva och svåra svängar och det var ganska krångligt, men det gick bra. Sen så red vi hela den banan i galopp och det gick också ganska bra. Det var inte den bästa gången med mig och Zeke precis, det kunde ha gått dubbelt så bra. Men är ganska nöjd endå! :)
(Ganska suddig och dålig bild på mig och Zeke)
 
//Mathilda

Melody

Idag på hoppningen så tränade vi svängar och vi hoppade ingen bana, vi skulle rida massa konstiga vägar och volter och träna på att få hästen lydig och så, men det var kul :) Det gick bättre än förväntat för mig iallefall för Melody lyssnade mer än vad hon brukar göra när det gäller "lydighet". Så ja :)
 
/Elin
 

O`boy på hoppspecialen idag..

Hej! Snön bara vräker ner och man ser ut som en snögubbe så fort man går ut..
Jag och Lotta fick dra cykeln hem till mig och jag höll på att halka hela tiden, haha ;)
Idag så ska jag rida O`boy ( en ridskolehäst ) på hoppspecialen för våran transport sitter fast i all snö och det finns en risk att vi kör av vägen med transporten så idag får inte Pumba följa med på hoppspecialen, synd men vill inte riskera att vi kör av vägen och att han skadas.
Blir nog endå kul att hoppa O`boy för det var ett tag sedan och då har jag chansen att hoppa lite högre hinder vilket är bra!
Jag bloggar senare när jag har kommit hem från ridskolan så skriver jag mer då hur det gick och så.
Ha det så bra och halka inte i all snö!
 
- O`boy , ( mitt lilla O`boypulver)! ♥
 

Hoppning

Hej! Herregud vilket snö oväder! Jag lärde gå med cykeln hem från skolan för det gick inte att cykla, det var snö ändå upp till mina knän! Men nu är jag äntligen hemma ;)
Halv fem ska jag åka till ridskolan för att hoppa på Melody, och jag hoppas att vi får hoppa höga och roliga hinder. Förra veckan när jag var i London (Föresten mer om London kommer sen när min mobil har varit klar på lagning, för alla bilder är på den) så fick dom hoppa högt och över massa däck och sånt fast då missade jag ju det. :(
Men ni får reda på hur det gick sen, hejdå :)
 
/ Elin

Om mig

Hejsan! Det är jag som är Mathilda och jag driver denna blogg med bästa Julia och Elin! ♥
Jag är 13 år gammal och har ridit på ridskola i snart 5 år nu. På måndagar rider jag både dressyr och hoppning och på fredagar är det endast hoppning. Jag brukar även rida på Julias hästar ibland. Jag har tävlat med hästen Frideborg (Frida) flera gånger i 70 cm, men det har endast varit Clear round. Fast en gång så har jag tävlat henne på riktigt, och det var en maskeradhoppning och jag var utklädd till indian. Det var lagtävling och jag tävlade i samma lag som Julia. Det högsta jag har hoppat är 1 meter med Frida. Mina intressen är ju såklart hästar och annars så gillar jag att fota, men är ganska dålig på det, hehe. Jag har en Canon kamera som jag älskar, den är bäst!
/ Mathilda

Första inlägget!

Hej, det är jag som är Elin! Jag heter då Elin och är 13 år.
Jag har ridit sen 2008 på ridskola och tränar hoppning på fredagar och dressyr på måndagar.
Min favorithäst som jag tränar med heter Melody och är född 2006. Hon kommer ni få se mycket av i bloggen!
Det högsta jag har hoppat med henne är 1 meter barbacka. Och jag har tävlat med henne i 70cm några gånger, fast bara Clear round. Jag har ridit henne i ca 2 år nu :)
Ni kommer få följa våran utveckling genom den här bloggen :)
Hejdå och hoppas att ni gillar våran blogg! ♥
/ Elin

Lite om mig själv..

Det här blir mitt första inlägg här på våran nya blogg så jag tänkte berätta lite mer om mig själv! Jag heter Julia Timmerholm och föddes den 7 januari år 1999. Mina största intressen är såklart ridning och jag har haft ponny i hela mitt liv, jag har alltså ridit sedan jag var liten. Jag började på Storvik Ovansjö Ridklubb år 2008 och har ridit där sedan dess. Jag har två egna ponnys och en "foderponny" som ni kommer att få läsa mycket om här i denhär bloggen. Min äldsta ponny heter Manolito och han har jag haft sedan jag var liten och han är hela 28 år gammal!
För ca ett år sedan fick jag min ungponny Luke som är 5 år gammal och importerad från England, ni kommer att få följa min och Lukes utveckling mycket i denna blogg ;) Min så kallade "foderponny" heter Pumba och är 10 år, det är inte våran ponny men vi tar hand om honom då ägaren inte längre är så intresserad av att rida honom, jag tränar honom på hoppspecial på fredagar så ni kommer att få följa våran utveckling.
När jag inte sitter på hästryggen så gillar jag att fota, vara med vänner & familj och såklart va med min underbara pojkvän Erik. Mer om mig och mitt liv får ni läsa om i bloggen!
Hoppas ni fick veta lite mer om mig och stannar för att följa oss tre här på Ponnybloggen! ;)
 
- Jag & Luke
 

Välkommen

Välkommen till våran nya blogg! Vi har nu bestämt att börja blogga igen tillsammans på Ponnybloggen! Fast vi har nu bytt bloggportal till blogg.se istället för bloggplatsen.se som vi bloggade på förut. Mer personligt inlägg om alla kommer senare ikväll! Missa inte det för nu startar vi Ponnybloggen på nytt!  
Och missa inte våran nya youtube kanal: Ponnybloggen heter den.
Och följ oss gärna på bloglovin!
Många kramar, vi ses snart igen!
 
- Sötaste Luke!
 

Mac OS X Normal Select Pointer