NYÅR

Hejsan! Idag så är det nyårsafton. Hejdå 2012, hej 2013 :D
Den tredje januari så ska ju Elin och Julia tävla, och jag ska då filma dom. Själv så ska jag inte vara med pågrund av att Frida var upptagen :/ Men det ska bli superkul att filma dom i alla fall! Får vara med nästa gång istället :)
- En bild från blåbärshoppning med mig och Frida
 
//Mathilda

Inte långt kvar!

Hej! Snart är det ju blåbärshoppning, bara tre dagar kvar! Är grymt taggad och jag hoppas Att det blir en felfri runda :) kommer nog blogga från stallet just den dagen och lägga ut film, bilder och outfit.
/ Elin


Tolka

Idag var jag, mamma, Tilda och min moster ute och tolkade efter Pumba och Luke.
Tilda red på Luke och jag Pumba, det var första gången för Pumba så han var lite spänd men det gick bra till slut.
På slutet åkte moster bakom mig och Pumba och då uppför en backe började Pumba att skena så det gick lite väl fort fast moster höll sig kvar bakom och jag skrattade medans jag försökte få stopp på honom, men han stannade när han kom uppför backen vilket var tur ;)
- Bild från idag ♥
//Julia

Hööks

Hej! Var en snabbis till köpcentret idag för det är ju fullt med mellandags-reor just nu! Och inne på hööks så var det 30% på valfri vara endast idag, fast jag köpte inget ;) men imon ska jag dit igen med Julia och Mathilda :)
/Elin
- bara 8 dagar kvar till blåbärshoppningen nu! :)


JULAFTON

God jul allihopa! Min jul har varit superbra och jag är så nöjd! Jag har bland annat fått en iPhone 4 och den här ridtröjan:
Bloggar mer sen. Har haft fullt upp med julen men nu under lovet så kommer bloggningen bli på topp!
Ses snart!
/ Elin

sista hoppningen

Hejsan! Igår så var det den sista hoppningen för i år. Jag red Zeke och det gick faktiskt jättebra! Fast sen när vi skulle rida omhoppning så stannade Zeke på ett hinder. Jag ramlade inte av, men det slutade med att jag satt på halsen, haha. Men innan omhoppningen så gick det jättebra! Så är nöjd över ridlektionen förutom när jag red omhoppning. :)
- Zeke
// Mathilda

Hoppningen igår

Hej! Det har varit dåligt med bloggning nu före jul och så, som julia sa i förra inlägget. Men igår iallefall så var det sista hoppningen för i år och vi hade tävling. Och våran ridlärare tog tid när vi hoppade omhoppningen och gissa vem som var snabbast? Jo jag! ;) Jag hade 25,8 sekunder och hon som var tvåa hade 26,7 sekunder, så det skilde bara typ en sekund då ;) Men det gick alltså jättebra igår och vet ni? Jag har film på det! För pappa filmade så jag  lägger upp filmen lite senare :) Men en till sak som hände igår var att Melody bet sönder min axel, helt plötsligt hon bara bet tag i min axel och drog så att det kom lite blod på tröjan och det var blått och rött, hehe fast det gjorde skit ont..
/ Elin
- ♥
 

Ät aldrig IKEA`s mat..

- Haha fint kort..
 
Hej!
Jag vet att jag inte har uppdaterat något bra denhär veckan men det har varit mycket nu innan jul osv..
Jag ska iallafall skärpa mig och uppdatera bättre! ;)
Idag var det sista gången på hoppspecialen och jag och min kompis Lotta åkte iväg till valbo innan för att köpa julklapp till min älskling och då åt vi där nere på IKEA såndär pizza och direkt efter det så kände jag mig jättemätt och sen när vi satt på bussen så började jag känna att det började göra ont uppe i magen och jag kunde inte prata utan att jag fick en känsla av att jag skulle spy. Sedan när vi klev av bussen vid resecentrum så kunde inte pappa hämta upp oss så jag och Lotta gick hem därifrån och precis när jag kom hem så kom allting upp och jag spydde upp allt, kanske inte så trevligt att blogga om haha.. men det gjorde att jag inte kunde vara med sista gången på hoppspecialen vilket jag blev väldigt sur över..
Så ett tips från mig är att inte äta därifrån för dom förstörde min dag!
Så arg över det men hoppas bara att det går bra nu på tävlingen endå, hade ju velat vara med och träna på att hoppa bana men så är det ibland.. haha åh vad sur jag blev! ;)
 
//Julia
 

WILLY

Hejsan! Igår så red jag Willy BARBACKA!! :D Det var jättekul!
Först så körde vi en vanlig lektion den första halvtimmen och alla red barbacka i våran grupp. Sen i galoppen så blev det lite obalans så jag ramlade av, men det gick bra och jag red sen igen fortfarande barbacka. Sen efter en halvtimme så körde vi lekar och sånt också skulle vi lägga oss ner på hästen så vi låg på hästens rygg också red vi sen bakofram. Men det var en jättekul lektion och jag längtar tills nästa termin :)
 
- En gammal bild av Willy
// Mathilda

BARBACKA

Red barbacka igår! Och jag fick rida min lilla älskling Melody :) Det gick jättebra fast i början var hon lite busig och jag trodde att hon skulle bocka av mig men det gjorde hon inte. Och såklart när jag hade fixat in kamera och allt, så glömmer jag den hemma i hallen. Lyckat! Men vi gjorde massa olika saker, vi red bak o fram, vi låg ner på hästen typ, lekte svarteman och så vidare! Det var jättekul! :)
/ Elin
 
- Gammal bild från i sommras
 

Näst sista träningen för i år

Imorgon är näst sista träningen för i år. Men sista träningen för måndagar. Sen allra sista träningen är på fredag.
Och imon tror jag att vi skulle göra lekar på hästarna barbacka. Älskar att rida barbacka! Hoppas man får rida en bra häst dårå. Hoppas på Melody ;)
/ Elin
- 15 Juni 2012

Söndag

Hejsan! Igår så klippte jag mitt hår en decimeter och sen så gjorde jag uppklippt och jag blev nöjd över resultatet :) Var trött på att ha långt hår. Elin och jag klädde också julgranen igår och den blev fin. När vi skulle sätta upp stjärnan högst upp så blev den en aning sne så det såg skitroligt ut, haha! Men vi fixade det ;)
Sen idag så har jag inte gjort nånting typ. Bara varit hemma och slöat.
- En bild på mig och Frida från i våras.
// Mathilda

HISS

En stor hiss till dom här västarna! Så sjukt snygga! 
899kr på Hööks
Synd bara att dom var så dyra, men får jag råd nån gång så kanske jag köper. ;)
/ Elin
 

LÄNKBYTE

Länkbyte med http://hastalskarelisa.blogg.se/ ! :)

Kommer inte på någon rubrik

Hejsan! Förlåt för dålig uppdatering av mig, har inte hunnit. :( Det ska bättras, lovar! Har haft fullt upp med prov och sånt, men nu är det snart jullov och då ska jag blogga mycket! Berättar kort om alla dagar i veckan:
I måndags så red jag Willy på ridningen och det gick bra. Vi hoppade och allt flöt på.
I tisdags så var det skola och inget speciellt hände.
I onsdags så julbakade vi på skolan och sen följde jag med Julia till ridningen.
I torsdags så var jag med Emilia och Wilma och vi hade kul.
Igår så red Zeke på ridningen och det gick väl ganska bra. Är rätt nöjd.
Så har min vecka varit. :)
- En suddig bild på mig och Willy från förra terminen.
// Mathilda

Pumba

Hej!
 
Jag ber om ursäkt för att jag inte hade tiden för att blogga igår men gör det nu ístället!
Jag hade ju med mig Pumba på hoppspecialen och det gick jättebra förrutom att han tog lite stora språng men det gick endå bra.
Lotta följde med mig till ridskolan så hon filmade mig men hon har inte kunnat skicka videosarna till mig än men så fort jag får dom så lovar jag att lägga upp det här på bloggen!
 
Nu på morgonen var jag och pappa ute i stallet och släppte ut Pumba och Manno i hagen och sedan red jag Luke medans pappa tolkade efter oss, asså han åkte skidor bakom mig och Luke för er som inte vet vad "Tolka" är ;)
Det gick också bra fast Luke var inte så framåt utan han var ganska så seg men efter ett tag så gick det bättre.
 
Nu står alla hästarna iallafall i hagen och jag sitter och väntar på att mitt ♥ ska komma.
Han ska sova hos mig så det kommer bli jättemysigt!, ni får ha det så bra sålänge.
// Julia

Hoppning på Melody

Det gick jättebra idag på hoppningen. Det var bara en sak som hände och det var att hon vägrade på ett högt räcke och jag gled över på halsen men lyckades hållade mig kvar ;) Men hon gick jättefint och hoppade jättefint . Vi började med att värma upp på en volt och hoppade över ett litet mittenhinder sen hoppade vi lite snäva svängar och så, och sen hoppade vi banan. :)
- En bild från idag.
 
/ Elin
 

TRUE

Tycker att ni ska ta en titt på den här videon! Verkligen värt det. Den är så bra och sann.
 
/ Elin

Ziro

Vi är med och tävlar om "Julens blogg" på ziro.blogg.se ! En grym hästblogg! :)

Galen ponny

Hej!
 
Idag tog jag med mig Pumba till ridskolan och det var hoppning, har bestämt mig att hoppa honom på blåbärshoppníngen istället för O`boy.
Kommer att hoppa 50cm vilket inte är så högt men vid tanke på att det är våran första tävling ihop så passar det ganska så bra.;)
 
Idag var det som sagt hoppning på ridskolan och Pumba har inte ridits ordentligt på ett långt tag så idag fick jag straffet haha..
Han bockade,sparkade bak ut och gjorde verkligen allt för att få av mig men som vanligt så vann jag över honom och då lyder han när han märker att han inte får av mig,
Ångrar verkligen att jag inte tog med kameran för jag antar att det såg roligt ut eftersom dom andra skrattade åt honom när jag hade ridit klart ;)
 
Imorron har alla hästarna en vilodag så jag passar på att åka hem till min älskling då♥
Sedan på fredag ska jag försöka hinna med att rida Luke först och sedan ta med Pumba på hoppspecialen.
Har inte planerat så mycket längre så jag uppdaterar imorron, ha det så bra!
// Julia

Paddy

Hoppade Paddy igår. Gick bra i början men sen mot slutet blev han lite seg. Vi hoppade två hinder på långsidan, sen ett mittenhinder och ett diagonalt hinder, typ 50-60cm högt. Det är lättare och roligare att rida dressyr på Paddy än att hoppa för han går så fint i dressyren men sen i hoppningen gör han lite konstiga hopp typ xd Men aja det var från ridningen igår iaf :)
 
/ Elin

Luke♥

Hej!
Tänkte berätta lite kort om min roliga ridtur jag hade igår!
Jag och min lillasyster Tilda skulle ut och rida på Luke och Pumba och när vi red ner för backen så sa jag att jag vela rida i skogen men när vi kommer dit där man rider in till skogen så var det en stor vall med snö eftersom plogbilen hade åkt där och under vallen så hade jag glömt bort att det var ett dike så Tilda försökte att gå över först men Pumba som hon red på vägrade att gå över vallen så jag gick först och snäll och modig som Luke är tar han ett stort kliv över vallen och sjönk direkt ner till knäna och ramlade framåt,
Fick lite halvpanik att han inte skulle klara av att lyfta upp frambenen ur snön igen eftersom det var en meter snö och gick neråt men med två stegringar och en skrattande Julia stog han uppe på vägen lite halvsnöig och fundersam.
Jag älskar mitt lilla gotroll som är så modig, finns ingen bättre ponny och det blev en ridtur jag inte glömmer!♥
 
//Julia
 
 

Blåbärshoppning

- En bild från blåbärshoppning med Frida
Den tredje januari ska det vara blåbärshoppning men Frida är upptagen så då vill inte jag vara med. För det är bara Frida jag vill tävla och det är bara hon jag har tävlat med. :(
Men ska istället hjälpa Elin, Julia och Julias syrra. Ska filma och fota dom också. Så det kommer också bli roligt :)
 
// Mathilda
 

Ny ridtröja

Egentligen skulle jag köpa ett par svarta skinnbyxor för 600kr på gina som julklapp till mig från mamma och pappa (för jag fick pengar från dom), men dom satt inge bra på mig så då köpte jag den här varma och snygga ridtröjan istället för 500kr från hööks! Fast det är ju en julklapp så jag får inte börja använda den förens efter jul huhu :( Men då kan jag ha den på blåbärshoppningen som är på jullovet :D
 
- Den här tröjan var det! ;)
/ Elin

Blåbärshoppning

Den 3 januari är det blåbärshoppning igen och jag ska vara med på Melody i 70 cm. :) Det blir 6e gången jag är med på melody hihi. Hoppas det går bra. Förra året när jag var med på blåbärshoppningen på jullovet så gick det inte som planerat, hon var stark, busig och pigg så det blev många bockningar och en avramling in i väggen. Fast det kommer antagligen gå bättre nu eftersom det var ett år sen och man utvecklas mycket på ett år :)
/ Elin

Frida!♥

Hej!
Förlåt för att jag inte har uppdaterat nå bra men har haft så mycket att göra, läxor och prov hit o dit men nu så ska jag försöka uppdatera bra igen!
Iallafall så gick jag i skolan som vanligt idag och vi hade so prov, gick väl sådär..
Kändes som att jag hade tränat och lärt mig fel saker så jag hoppas verkligen att jag blir godkänd!..;)
Efter skolan åkte jag iväg på hoppspecial och fick rida Frida, det var länge sedan jag fick rida henne men det var kul att få rida henne igen!
Våran hästtransport sitter fast i snön så vi kan inte ta med Pumba och helst vill jag  rida O`boy på fredagarna när inte Pumba är med men det är en tjej som heter Isabell som också vill rida O`boy så får inte rida honom så mycket vilket är synd :(
Jag har anmält mig till blåbärshoppning den 3 januari på O`boy och vi får se hur det går!
Han blir som en bomb som exploderar på tävlingar, det går inte att hantera honom så vi får se hur det går, kan säga att jag redan är nervös inför tävlingen, haha ;)
 
Hoppas ni får en fortsatt trevlig fredag nudå!
// Julia
Fina Frida♥

Manno och jag

- Bild på mig och Manno :)
 
Den här bilden är ifrån maj när Julia var i Turkiet så jag och Elin tog hand om hennes hästar :)
//Mathilda

Ridskolan

Hej är med Julia och har varit ute hos hennes hästar och mockat :)
Snart ska vi till ridskolan för Julia ska rida. Och vi filmade en jätterolig failvideo på Pumba och Julias lillasyrra Tilda, haha. Ni kan få se den sen! ;)

- Manno

/ Elin


Skolan

Idag så fick jag skjus till skolan för att det var så kallt. Sen när jag kom till skolan så hann det bara gå en lektion innan alla fick gå hem pågrund av vatten problem. Så jag slutade klockan 9. :D
Bjuder på en bild som jag tagit.
 
/ Mathilda
 

Fota hästar

Att fota hästar är bland det roligaste som finns :)
 
- En privathäst på ridskolan
/ Elin
 

One in a million

Hej!
Idag var jag hemma från skolan för att jag hade ont i magen imorse så har bara varit hemma och suttit framför tv:en.
Nu mår jag iallafall mycket bättre och snart ska jag, mamma & Tilda åka till valbo och kolla lite, kommer absolut att gå in på hööks! ;)
Nu tänkte jag bjuda på en video som jag tycker om, hoppas ni gillar den! ♥
 

Hestia

 Idag så var det så himla kallt och jag frös så mycket när jag skulle cykla till skolan. Det var hemskt, hatar vinter. Sen så gick brandlarmet på skolan så då fick man gå ut i kylan i bara trekvartströja. Det var iskallt. Det var någon på skolan som hade hållt på med smällare, så det var därför brandlarmet gick. Sen efter skolan så åkte jag till ridningen och då fick jag rida Hestia. Det gick ganska bra, fast ibland så fick hon lite damp.

Måndag

Hej allihopa!
Idag var det dags att gå upp tidigt för att gå iväg till skolan, höll på att frysa till en isbit när jag gick dit.
Iallafall så gick jag i skolan som vanligt och sista lektionen så satt en i min klass och två andra igång brandlarmet på min skola så alla fick springa ut och stå där ute och frysa.
Efter skolan gick jag hem med Amanda och Lotta och just nu firar jag min mamma som fyller år med min mormor,morfar,moster & kusiner.
Blev inte att rida Luke idag pga att det är så kallt ute och en riktig isbana ute, trodde faktiskt att det skulle bli roligare att rida nu när det blev snö men det är ju tvärs om!
Luke halkar fast han har broddar så det är lite jobbigt att rida då :(
Iallafall så ska han nog ridas imorron och på onsdag då jag har profilval>ridning så får åka hem och rida och efter det åker jag iväg på ridskolan;)
 
- Min fina kille♥
 
 

Ridning/hoppning

Ska strax iväg på ridningen, eller fast jag vet inte om det är hoppning idag men det får vi se!
Tror jag ska rida Willy eftersom jag hade han förra veckan :)
 
- Willy
/ Elin
 

Hästar finns inte

Haha så skrattretande!
Sidan på Facebook som säger att "hästar inte finns och att dom är en frukt" har fått många likes och trycker ner ryttare nå grymt!
Jag har själv kännt mig nertryckt av dom och jag förstår inte att vissa männsikor orkar trycka ner ryttare med något så sjukt som att hästar inte finns och att dom dessutom ska vara en frukt..
Visst jag vet att dom bara söker uppmärksamhet och att allt bara är påhittat för att få alla som håller på med hästar uppretade men det finns faktiskt mindre barn som blir riktigt ledsna över att få se och höra sådant påhitt som dethär.
Jag blir själv uppretad och för några veckor sedan gjorde jag ett inlägg om detta hur taskigt detta var men märkte att det var hopplöst att vinna över dom.
Dom lever i sin egen lilla värld där fantasi och saker som är påhittat existerar.
Jag tycker nästan synd om dom som gjorde sidan eftersom dom tror på det.
Jag menar alla som tänker normalt vet väl att hästar existerar precis som vi männsikor gör!
Om dom nu skulle ha gjort en sida för att trycka ner ryttare så kunde dom väl iallafall ha kommit på nåt som lät lite bättre än att hästar inte finns och att dom är en frukt.
Jag skrattar åt detta men blir samtidigt väldigt uppretad av detta, dom har lyckats bra med att trycka ner ryttare men jag tycker att dom kan lägga ner nu.
Dom kan leva i sin drömvärld, det har jag inget emot men man behöver inte trycka ner ridsporten på dethär sättet.
Det är omoget gjort och jag vill bara säga att jag blir väldigt glad den dagen som sidan blir nerlagd pga alla anmälningar den får.
Jag har själv också anmält sidan, vad tycker ni om sidan?

Foto på häst

Tog fotot på en djurpark. :)
 
// Mathilda

Barbacka en meter

La nyss upp min första video på youtube. När jag hoppar en meter barbacka på Melody, så checka gärna in :thumbup:
 
 
 
/Elin

Barbacka

Har nyss tittat på Stockholm Horse Show där dom har hoppat barbacka! Det är hur coolt som helst att man kan hoppa sådär högt på en häst barbacka! Såg när Pontus Westergren, Robert Withaker, Jur Vrielin och när John Hickey  hoppade. Har sett Pontus Westergren i verkligheten, har gått skitnära honom. Det var häftigt! :D
Men iallafall så klarade ingen av dom att göra ett nytt världsrekord, men det var endå jättespännande att se!
 
//Mathilda

Stockholm horse show!

Sitter och kollar på Stockholm horse show på svt play. Man önskar ju att man kunde vara där och se det live men det blir att kolla på datorn istället men det funkar ju det också! ;)
Kollade nyss på barbacka hoppningen när Pontus Westergren, Robert Withaker, Jur Vrielin och John Hickey tävlade om världsrekordet. Synd att Pontus vägrade ut sig. Kan inte fatta att jag har sett han på riktigt och gått en meter ifrån han ;)
Men ska fortsätta kolla nu, så vi ses!
 
/Elin

Önskelista från Hööks

Här kommer min önskelista från Hööks!
 
1. Svarta shortchaps i läder
2. Stickad tröja från JH kollektionen
3. Varma fleece-tröjor
3. Småsaker som vantar & strumpor
 
/Elin
 
 
 
 
 
 
                                                                  

Misslyckad ridtur

Hej igen! kom ut till en väldigt glad Luke som sprang och doppade huvudet i snön hela tiden.
Tyvärr blev ridturen väldigt misslyckad, det var verkligen svinhalt ute så Lukes ben vek sig hela tiden så det gick inte att rida honom..
Broddarna blev snötäckt och han fick världens snö styltor under hovarna så det gick inte att rida idag :(
Synd men man måste nog vänta till det har slutat att snöa så mycket och till dom har grusat vägarna..
Iallafall så är jag gald över att Luke tycker om snön och får så mycket energi nu när det har kommit snö!
Han verkligen älskar snö..♥
 
- Tyvärr vill inte bilden som jag tog på Luke läggas upp så bjuder på en gammal bild sålänge!

Ny design

Hej! Gjorde en ny design lite snabbt och med fallande snöflingor som faller ner över bloggen!
Det passar ju perfekt nu när det är December och 1 meter snö ute! ;)
/ Elin

Rida i snö!

Hej!
Vaknade upp imorse med snö enda upp till staketet..
Jag ska ut och rida med min lillasyster snart och det blir nog riktigt kul nu när man kan trava på alla gator o så.
Kommer att galoppera mycket om det inte är halt och någon dag så ska jag tolka efter Luke.
Förra året när jag tolkade efter honom så ramlade jag minst tusen gånger och hade blåmärken över hela benen och blev översprungen av min minsta häst då han var bakom mig när jag ramlade, haha fick lite blåmärken på ryggen då också men i år så ska jag nog försöka att klara det lite bättre..;)
Efter att jag har ridit så ska jag hem till min pojkvän men jag ska försöka att hålla uppdateringen bra!
Ni får ha det så bra sålänge ;) ♥
 
- Gammal bild på mig & Luke♥

Mac OS X Normal Select Pointer